تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1402 - 11:30
کد خبر : 647

مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس شهرستان چایپاره برگزار شد

مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس شهرستان چایپاره برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «چایپاره به روز» ، سعید شکورزاده  فرماندار شهرستان چایپاره اظهار داشت: مهمترین گام در مدیریت بحران زلزله در مدارس، آموزش (حتی اجباری) برای بالا بردن دانش و آگاهی عمومی دانش آموزان است. بر اساس همین گزارش، دبیرستان قائم شهرستان میزبان فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و اعضای ستاد مدیریت بحران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «چایپاره به روز» ، سعید شکورزاده  فرماندار شهرستان چایپاره اظهار داشت: مهمترین گام در مدیریت بحران زلزله در مدارس، آموزش (حتی اجباری) برای بالا بردن دانش و آگاهی عمومی دانش آموزان است.

بر اساس همین گزارش، دبیرستان قائم شهرستان میزبان فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و اعضای ستاد مدیریت بحران در بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله مدارس بودند که با شرکت اعضای ستاد و نیروهای عمل‌کننده در حضور دانش‌آموزان برگزار شد.

 فرماندا، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان نیز ضمن بازدید از مراحل این مانور در جمع اعضای مدیریت بحران و دانش‌آموزان شرکت‌کننده، ضمن تشکر از همکاری مدیریت آموزش‌وپرورش و دانش‌آموزان و همچنین تلاش‌های نیروهای امـــداد و نجات و اعضای ستاد مدیریت بحران در این مانور در سخنانی اظهار داشت: دانش‌آموزان، چه در محیط مدرسه و چه در محیط منزل از جمله گروه‌های جامعه هستند که همواره در معرض خطرات ناشی از زلزله قرار دارند.

دراین‌بین آموزش و مانورهای مداوم و مستمر برای آمادگی این عزیزان در برابر زلزله به‌عنوان حلقه گم شده در چرخه مدیریت بحران زلزله در کشور اجتناب‌ناپذیر و امری ضروری است.

 وی بر شبیه‌سازی صحنه زلزله‌های گذشته و انجام تمرینات و مانورهای دوره‌ای و مداوم توسط آحاد مردم و علی‌الخصوص دانش‌آموزان تأکید و ارزیابی نتایج حاصله از آن و شناسایی نقاط ضعف و قوت آن با بهره‌گیری از تجربیات افراد در کاهش مخاطرات زلزله بسیار مؤثر دانست.

انتهای پیام/

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × دو =