تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 خرداد 1403 - 0:10
کد خبر : 2304

در چایپاره رخ داد؛

پلمپ یک مرکز غیرمجاز تزریقات و پانسمان در چایپاره

پلمپ یک مرکز غیرمجاز تزریقات و پانسمان در چایپاره

دکتر مرادخانی مدیر شبکه بهداشت و درمان چایپاره از پلمب یک واحد تزریقات و پانسمان غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «چایپاره به روز»، یک واحد غیرمجاز تزریقات ظهر امروز در شهرستان چایپاره پلمپ گردید

دکتر سلیمان مرادخانی مدیر شبکه بهداشت ودرمان چایپاره با تائید این خبر گفت: در این واحد غیرمجاز، مداخلات درمانی، مانند: معاینه و تجویز دارو، پانسمان زخم و تزریقات، بدون حضور پزشک و بدون رعایت اصول ایمنی و بهداشتی و همچنین دفع غیر ایمن پسماندهای عفونی، توسط فردی فاقد مجوز انجام می شد.

وی گفت: به دنبال پیگیری کارشناسان اداره نظارت بر درمان و با اعلام شکایات مردمی، روز چهارشنبه شنبه مورخه ۱۶خرداد ۱۴۰۳ کارشناسان اداره نظارت بر درمان شبکه این واحد غیرمجاز را تعطیل و پلمپ کردند و فرد خاطی نیز به مراجع قانونی معرفی شد.

این مقام مسئول ادامه داد: طبق این بازرسی، فعالیت‌های غیرقانونی این واحد و اقلام دارویی غیرمجاز کشف شده صورتجلسه و جهت رسیدگی، به تعزیرات حکومتی و مراجع قضایی ارجاع داده شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان چایپاره: با هشدار به واحدهای غیر مجاز بیان کرد، این واحدها هر چه زودتر نسبت به جمع‌آوری و تعطیلی واحد غیرمجاز اقدام کرده در غیر این صورت ضمن پلمب محل برای مدت نامعلوم، با جرایم مندرج در قانون مواجه می‌شوند.

مرادخانی عنوان کرد: فرد خاطی، فاقد هرگونه تجهیزات و داروی اورژانس برای مواقع بروز شوک احتمالی هنگام تزریقات بود و هر تزریقی را بدون توجه به عوارض آن انجام می داده است.

وی اظهار داشت: شهروندان باید توجه داشته باشند که فعالیت واحدهای دارای مجوز نیز بدون حضور مسئول فنی که پروانه به نام او صادر شده، غیرقانونی است.

در ضمن واحد نظارت بر درمان شبکه با شماره تلفن ۶ ۳۶۷۲۶۳۰ آماده دریافت گزارشات مردمی در این خصوص می باشد.

مدیر شبکه بهداشت شهرستان چایپاره تصریح کرد: انجام تزریقات صرفاً در مطب و مراکز درمانی مجاز و با حضور پزشک امکان پذیر است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − دو =