تاریخ انتشار : جمعه 18 خرداد 1403 - 15:20
کد خبر : 2333

امام جمعه چایپاره،

رعایت اخلاق انتخاباتی مدنظر کاندیداها و هواداران آنها

رعایت اخلاق انتخاباتی مدنظر کاندیداها و هواداران آنها

در انتخابات همه کاندیداها، طرفداران و هواداران آنها، فضای مجازی، رسانه‌ها و تریبون داران باید رعایت اخلاق انتخاباتی را مد نظر و در اولویت قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «چایپاره به روز»، امروز ظهر نماز جمعه عبادی سیاسی به امامت حجت السلام رسول جمشیدی در مسجد جامع شهرستان چایپاره برگزار شد

امام جمعه چایپاره با بیان اینکه موضوع آبروی ملی و انتخابات اولین موضوع مطرح شده در بیانات رهبر معظم انقلاب بود، افزود: مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت چهار راهبرد اصلی در انتخابات است که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی همواره به همه ما یادآوری فرموده‌اند.

وی گفت: حاکمیت اخلاق و تقوای انتخاباتی نکته مهمی در فرمایشات  رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل (ره) بود که بسیار مهم و حائز اهمیت است.

حجت الاسلام جمشیدی: رهبر معظم انقلاب اسلامی، انتخابات را به عنوان صحنه خدمت و نه قدرت، معرفی فرمودند، افزود: میدان انتخابات میدان مسابقه خدمت و شرکت در انتخابات به عنوان وظیفه سیاسی، ملی و اخلاقی است و آنچه که اهمیت دارد ملاک‌های دینی، انقلابی و ترجیح مصالح نظام بر مصالح حزبی و جناحی است.

وی ادامه داد: رهبری به عنوان یک راهبرد اشاره فرمودند که کسی حق ندارد در انتخابات تهمت بزند، افترا ببندد و لجن پراکنی کند که این تعبیر قابل دقت است و فرمودند که میدان و حماسه انتخابات باید اخلاق مدارانه باشد

امام جمعه چایپاره ادامه داد: پرکار بودن، معتقد به مبانی انقلاب از جمله شرایط رئیس جمهور منتخب آینده و در تراز نظام جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: تبیین ماهیت حقیقی انتخابات وظیفه امروز ما به تعبیر فرمایش رهبری است و همه باید ماهیت حقیقی انتخابات را تبیین کنیم و تخریب نکنیم.

جمشیدی با اشاره به این فرمایش رهبری که فرمودند: «دلم برای رئیسی عزیز سوخت»، گفت: بسیاری از افراد بعد از شهادت رئیس جمهور از ایشان تجلیل و تکریم و تعریف کردند کارهای بسیار خوبی است اما ای کاش در زمان حیات آن شهید این خدمات، برجستگی‌ها، فعالیت‌ها و خستگی ناپذیری را می‌دیدند و انصاف را رعایت می‌کردند.

امام جمعه چایپاره با اشاره به اینکه مسئله فلسطین از دیگر نکات فرمایش رهبری بود، گفت: رژیم صهیونیستی علیرغم همه جنایات و حملات بر علیه مردم مظلوم فلسطین و غزه طی هشت ماه گذشته، اما به هیچیک از اهداف خود دست نیافته است و در حال حاضر در باتلاق که گیر افتاده دست و پا می‌زند.

جمشیدی در آخر امیدواریم شورای محترم نگهبان برای دوره‌های بعدی انتخابات فیلترهایی در چنین مباحثی قرار دهند چراکه این شرایط قابل پذیرش نیست.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 + 18 =