تاریخ انتشار : شنبه 19 خرداد 1403 - 0:12
کد خبر : 2356

پاسداری که تشنه شهادت بود؛

فرازی از زندگینامه سردار شهید قنبر جعفرپور

فرازی از زندگینامه سردار شهید قنبر جعفرپور

شهید قنبر جعفرپور در قسمتی از وصیت نامه‌اش چنین نوشته است پدر و مادر عزیزم، در فراقم گریه نکنید که موجب خوشحالی دشمن را فراهم ساخته‌اید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «چایپاره به روز»، شهید قنبر جعفرپور در سال۱۳۳۹ در چورس از روستاهای بزرگ و باصفای شهرستان چایپاره در خانواده ای متدین و مؤمن کودکی متولد شد که نام قنبر، آن غلام و شیفته و پاکباز مولی الموحدین، زینت بخش حیات پرثمرش شد. در آغوش مادری عفیف و پاکدامن و معتقد پرورش یافت و بزرگ شد.

تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در همان روستا گذراند و تحصیلات دبیرستانی را در شهرستان خوی در دبیرستان های سنایی سابق و بهمن(شریعتی) ادامه تحصیل داد. در سال۶۰-۵۹ موفق به اخذ دیپلم گردید و بلافاصله در اوج حملات دشمن در جنگ تحمیلی وارد سپاه شد.

قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند همگام با دیگران در راهپیمایی ها و تظاهرات شرکت داشت، چرا که او با تمام وجود به انقلاب و آرمان و اهداف مقدس عشق می ورزید و همین علاقه به انقلاب بود که باعث شد که بعد از اخذ دیپلم به شغل مقدس پاسداری مشغول شود.

اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه و عشق او به امام و رهبرش قابل توصیف و تعریف نیست، به خاطر همین علایق درونی بود که وارد سپاه شد تا از اهداف اسلامی و آبرو و ناموس مسلمین و فرمان امام حمایت کند. داوطلبانه به جبهه مریوان رفت و در عملیات مهم و با شکوه محمدرسول ا…(ص) شرکت جست ولی روح تشنه این سردار دلاور را چنین چشمه هایی سیراب نمی کرد. او مشتاق دریا بود تا در خنکای امواجش تن به صخره ها بکوید. دوباره داوطلبانه خدمت در مهاباد را برگزید و مدت یکسال(در سال۱۳۶۱) در آنجا و اکثر عملیات های داخلی و پاسکازی ها حضور فعال یافت.

در همین اوان دوره مربیگری را به پایان رسانید و در پادگان های حر، مالک اشتر و قدس به آموزش پرداخت. تکاپو و خستگی ناپذیری این سردار شجاع و دلیر به این فعالیت ها منتهی نشد، مدتی معاونت گردان جنداالله پیرانشهر را به عهده داشت و در عملیات های متعددی در آن سامان شرکت کرد و جان نثاری ها و جانبازی ها نشان داد و مدتی هم مشغول آموزش پادگان های قدس و شهید کاظمی سپاه بود.

او فرماندهی مدیر و سرداری مدبر بود و کارآیی خویش را در زمینه های مختلف نشان داده بود. معاونت گردان جندالله سپاه ارومیه مسؤولیت دیگر بود که به عهده وی گذاشتند و در این مسؤولیت نیز در عملیات های مختلف شرکت نمود و توان خویش را در راه اعتلای کلمه الله به نمایش گذاشت.

استعدادی شگرف داشت و در جستجوی بیکران عشق داشت، چرا که روح بزرگوارش در قفس تن نمی گنجید و در آزمونهای خلبانی و ا.ط سپاه شرکت کرد و از هر دو با سرافرازی قبول و دوره ا.ط سپاه را برگزید و بعد از مدتی آموزش و تحصیل به عنوان معاون گردان اطلاعات و عملیات قرارگاه مقدم حمزه در سردشت مشغول به فعالیت شد که در محور کانی زرد در خاک عراق به فیض شهادت نایل گشت و در محضر جانان سکنی گزید و حیات جاودان یافت.

پیکر پاک و مطهر شهید قنبر جعفرپور را پس از تشییع در زادگاهش، روستای چورس، به خاک سپردند.

منبع : وبلاگ شهدای چورس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × چهار =