تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 خرداد 1403 - 0:16
کد خبر : 2466

افتتاح خط لوله انتقال آب به مزارع روستای زنگلان

افتتاح خط لوله انتقال آب به مزارع روستای زنگلان

مراسم افتتاح خط لوله انتقال آب به مزارع روستای زنگلان به‌مناسبت دهه امامت و ولایت و عید سعید قربان و هفته جهاد کشاورزی با حضور جمعی از مسئولین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «چایپاره به روز»، به همت جهاد کشاورزی شهرستان  امروز، پروژه خط انتقال آب با لوله به اراضی کشاورزی روستای زنگلان با حضور  مسئولین شهرستان چایپاره  به بهره برداری رسید.

دادگر رئیس جهاد کشاورزی در این مراسم با تبریک عید قربان و نقارن آن با هفته جهاد کشاورزی به اقدامات دولت مردمی در ۳۳ ماهه گذشته در بخش کشاورزی در شهرستان چایپاره اشاره و اظهار داشت با برنامه ریزی انجام گرفته از هدر رفت آب زراعی به میزان ۵۰ میلیون مترمکعب جلوگیری و تنش آیی را با مدیریت صحیح پشت سر گذاشتیم.

مهندس دادگر افزود: استفاده از زیر ساخت های نوین انتقال آب و جایگزینی آنها با سامانه های سنتی، یکی از راهکارهای کاهش مصرف آب و افزایش راندمان کاربرد آب آبیاری در اراضی کشاورزی است. کانال های سنتی دارای معایب زیادی از جمله وجود علف های هرز، نفوذ آب در خاک و کاهش سرعت انتقال آب هستند. بنابراین، بهسازی کانال های آبیاری عمومی و انهار سنتی می تواند با مدیریت و هدایت آب های سطحی به این کانال ها کمک شایانی به بهبود و نگهداشت سفره های آب زیرزمینی نماید و انتقال آب با لوله، علاوه بر افزایش راندمان، موجب صرفه جویی در مصرف آب خواهد شد.

وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی شهرستان طی سال های گذشته اقدام به اجرای بیش از  ۲۴ کیلومتر خطوط انتقال آب با لوله به مزارع کشاورزی سطح شهرستان کرده است.

رئیس جهاد کشاورزی: این طرح با سرمایه گذاری ۸٫۹۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال و به‌همت جهاد کشاورزی و مشارکت کشاورزان عزیز شهرستان چایپاره انجام گرفته است که حدود ۳۰۰ هکتار از اراضی پایاب طرح از نعمت آب بهره‌مند خواهند شد.

وی اضافه کرد: امروز شاهدیم طرح های مختلفی در شهرستان هم در حال اجرا و هم به پایان رسیده است.

مهندس دادگر رئیس جهادکشاورزی در پایان گفت ان شاء الله شاهد افتتاح طرح های کشاورزی در شهرستان در بخش های مختلف خواهیم بود.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × سه =