تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 تیر 1403 - 0:14
کد خبر : 2644

وصیت‌نامه شهید محمد خیری زاده چورسی

وصیت‌نامه شهید محمد خیری زاده چورسی

«شهید محمد خیری زاده چورسی» در وصیت‌نامه خود نوشت: اگر شهادت در راه خدا نصیب من شد برایم گریه نکنید، عزا نگیرید چرا که من خودم این راه را برگزیدم و عشقی که من به شهادت دارم نمی‌توان به قلم آورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چایپاره به روز «شهید محمد خیری زاده چورسی» یکم آبان ۱۳۴۴ در یک خانواده مذهبی در روستای چورسی از توابع شهرستان چایپاره چشم به جهان گشود. تحصیلات ابتدائی و راهنمایی را در مدارس این روستا با موفقیت به پایان رساند و پس از آن برای کمک به پدر در امر کشاورزی ترک تحصیل کرد و یاور پدر شد.

از همان اوایل کودکی زبانش در گفتن حقایق گویا بود و در بیان حقیقت هیچ‌گونه بیم و ترسی به خود راه نمی‌داد و در میان همسالان خود به شجاعت و شهامت مشهور بود و همین روحیه او را رزمنده‌ای دلاور و ایثارگری شجاع به بار آورد، از اعضای فعال پایگاه بود و اکثراً در مراسم و مجالس مذهبی دعای کمیل و توسل فعالانه شرکت می‌کرد و علی‌رغم امور کشاورزی بااخلاص تمام باآن‌همه خستگی از فرط کار در تمام شب‌ها به گشت و نگهبانی در پایگاه مشغول بود.

سال ۱۳۶۳ جهت انجام خدمت مقدس سربازی به خدمت اعزام و در جبهه سومار به نبرد با بعث یون کافر پرداخت. پس از اتمام دوره سربازی به آغوش خانواده بازگشت، ولی گردوغبار جبهه هنوز از چهره‌اش زدوده نشده بود که با قلبی سرشار از ایمان و عشق بااراده پولادین جهت لبیک گفتن به فرمان امام امت به‌عنوان رزمنده بسیجی در سال ۶۶ با سپاهیان حضرت محمد (ص) به‌عنوان بسیجی به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام و در عملیات بیت‌المقدس ۲ به‌عنوان تیربارچی شرکت کرد و با توکل به خدا ششم بهمن ۱۳۶۶، در این نبرد به درجه رفیع شهادت نائل گشت و به لقای حضرت حق شتافت.
روحش شاد و یادش گرامی باد.

پاره‌ای وصیت‌نامه «شهید محمد خیری زاده چورسی»

بسم ا… الرحمن الرحیم و ایاه نستعین إنه خیر ناصر و معین
«فالذین هاجروا و اخرجوا من دیارهم و اوتوا فی سبیلی و قاتلوا و قتلوا لأکفرن عنهم سیئاتهم و لأدخلنهم جنات تجری من تحت‌ها الانهار و ثوابا من عند ا… و ا… عنده حسن الثواب»
(سوره آل عمران آیه ۱۹۵)
«پس آنان که از وطن خود هجرت نمودند و از دیار خویش بیرون شده و در راه خدا رنج کشیدند و جهاد کرده و کشته شدند همانا آنان را در پرده لطف خود بپوشانیم و آنها را به بهشت‌هایی درآوریم که زیر درختانش نهرها جاری است و ثواب و پاداشی از جانب خدا است و بهترین و نیکوترین پاداش‌ها نزد خداوند است.»

«أشهد أن لا اله الا ا…، أشهد ان محمداً رسول ا…، أشهد أن امیرالمؤمنین علیاً حجت ا…»

با سلام و درود به امام مهدی (عج) و نایب برحقش روح خدا امام خمینی رهبر انقلاب اسلامی، سلام بر پدر گرامی و سلام بر برادران و مادر مهربانم و خواهرهایم، امیدوارم که همیشه در راه خدا و رضایت خدا کوشش کنید و در زیر سایه او سلامت و شاد بوده باشید. باری پدر و مادر گرامیم، اگر شهادت در راه خدا نصیب من شد برایم گریه نکنید، عزا نگیرید چرا که من خودم این راه را برگزیدم و عشقی که من به شهادت دارم نمی‌توان به قلم آورد.

من راه حسین (ع) را برگزیدم. هم اکنون هم‌صدای هل من ناصر ینصرنی حسین (ع) به گوش می‌رسد. امیدوارم پدر گرامی و مادر گرامیم که مرا حلال کنید و از زحماتی که برایم کشیده‌اید سپاسگزارم و افتخار می‌کنم که چنین پدری و مادری دارم که مرا در راه رضایت خدا تربیت داده و روانه جبهه اسلام کرده‌اند. پدر و مادر گرامیم، همچنان که امام امت گفت ما به‌خاطر پیروزی یا شکست نمی‌جنگیم، ما برای احیاء دین مقدس اسلام می‌جنگیم و در این راه کشته‌شدن آرزوی هر فرد مؤمنی است.
روانم شاد و راهم پردوام و پررهرو باد.
والسلام علیکم و رحمه‌ ا… و برکاته

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × پنج =