تاریخ انتشار : دوشنبه 18 تیر 1403 - 0:15
کد خبر : 2668

برگزاری شورای فرهنگی عمومی شهرستان چایپاره

برگزاری شورای فرهنگی عمومی شهرستان چایپاره

جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسولین و نهادهای عضو شورا در دفتر امام جمعه برگزار شد.

به گزارش  پایگاه خبری «چایپاره به روز»،جلسه شورای فرهنگ عمومی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین رسول جمشیدی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان چایپاره برگزار شد

ابتدا ناصرعصمتی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و دبیر شورای فرهنگ عمومی ضمن خیر مقدم به اعضاء به ارایه گزارش مختصر از مصوبات جلسه قبل پرداخت و از حاضرین درخواست نمود گزارش اقدامات صورت گرفته در راستای مصوبات جلسه شورای فرهنگ عمومی را به دبیرخانه شورا ارسال نمایند.

در ادامه امام جمعه شهرستان ضمن تشکر از برگزاری این جلسه بیان کرد: کشور ما در یک آزمون بسیار مهم را داد و جشم همه کشورهای جهان به انتخابات در ایران بود که تمامی اعضا برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تلاش کردند تا بتوانیم از این آزمون سربلند بیرون بیاییم.

جمشیدی امام جمعه و رئیس شورا: ضمن تسلیت ایام محرم در مورد اهمیت ماه محرم و صفر و بهره بردن از فیوضات این ماه سخنانی ایراد نموده و از همه اعضا و فعالان فرهنگی خواستند از موقعیت این ماه برای تقویت فرهنگ دینداری در جامعه استفاده نمایند. ایشان با تاکید بر حفظ احترام و حرمت ماه محرم خاطر نشان کردند که باید از وجود هیئت ها و ظرفیت های مذهبی در امر وحدت و همدلی اخلاق و معاشرت دینداری و حرکت به سمت احقاق اهداف امام حسین (ع) استفاده شود.

فرماندار چایپاره: متولیان فرهنگی و مسئولان هیئت‌های مذهبی باید این ایام را که هم دل‌ها متوجه معنویت است و هم اجتماعات متعدد مذهبی تشکیل می‌شود قدر بدانند و از آن برای تعمیق باورهای مذهبی جامعه و بخصوص جوانان بهره ببرند.

شکورزاده: عزاداری ماه محرم را عامل مهم بازسازی و ترمیم فضای فرهنگی جامعه دانست و خاطرنشان کرد: به همین دلیل دشمنان اسلام همواره برای کم‌رونق شدن و انحراف این سنت حسنه برنامه‌ریزی کرده‌اند، اما حقیقت این است که عظمتی که در حرکت الهی حضرت سیدالشهدا وجود دارد، عامل شکست طراحی دشمنان شده است.

در پایان هیئت امناهای مساجد نظرات خود را نیز بیان کردند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × یک =