تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 مهر 1403 - 0:10
کد خبر : 3906

دیدار مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی با فرماندار چایپاره

دیدار مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی با فرماندار چایپاره

مدیر کل استان آذربایجان غربی با با فرماندار شهرستان چایپاره دیدار نموده و به مشکلات در زمینه دامپزشکی پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «چایپاره به روز»، چهارشنبه ۲۵ مهرماه ۱۴۰۳، دکتر سید امید خلیل زاده و هیأت همراه در دیدار با سعید شکورزاده درباره فعالیت‌ها، طرح‌ها و خدمات دامپزشکی به گفت و گو پرداختند.

شکورزاده گفت: دامپزشکی با سلامت مردم ارتباط مستقیمی دارد، تلاش ها در این حوزه، سلامت مردم و جامعه را تأمین و تضمین می کند.

فرماندار بر نظارت دقیق اداره دامپزشکی بر کشتارهای دام تأکید کرد و اظهار داشت: هیچگونه کوتاهی و تعللی نباید رخ دهد که یقین داریم دامپزشکی در حوزه ی نظارتی کار را به خوبی انجام می دهد.

وی خواستار شد: اداره دامپزشکی بازرسی ها و بازدیدهای خود را از قصابی ها و کشتارگاه ها افزایش دهد تا شاهد شیوع بیماری های دامی در سطح شهرستان نباشیم.

شکورزاده با تأکید بر اقدامات پیشگیرانه در حوزه ی دام، اذعان داشت:  کشتارگاه به عنوان مکان عرضه فرآورده های گوشتی نقش موثری در تأمین سلامت و بهداشت مردم دارد.

فرماندار شهرستان در این دیدار که دکتر هاتف نیا مدیر دامپزشکی شهرستان نیز حضور داشت، حمایت خود را در جهت پیشبرد اهداف بهداشتی دامپزشکی اعلام  و ابراز داشت : سلامت مردم، مهم‌ترین مسئله در حیات بشری است.

در ادامه این نشست، دکتر سید امید خلیل زاده مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی به بیان گزارشی در خصوص کنترل و پیشگیری از بیماری های دامی پرداخت.

دکتر خلیل زاده اظهار داشت: نقش و جایگاه مهم دامپزشکی در حوزه ی سلامت دام و رابطه مستقیم آن با انسان بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به عزم جدی اداره کل در جهت موضوعات پیشگیرانه گفت: مردم باید از کشتارگاه ها و مراکز دارای تأییده ی استاندارد، فرآورده‌های دامی را خریداری کنند.

مدیر کل دامپزشکی ادامه داد: دامپزشکی در زمینه مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و دام کنترل گری جدی ای دارد.

وی با تأکید بر بیماری های قابل انتقال از دام به انسان، تشریح کرد: در کنترل این بیماری‌ها در جمعیت انسانی و پایش مستمر بیماری های مشترک بین انسان و دام بخصوص تب مالت، سل و هاری این اداره کل نقش بسزایی دارد.

وی افزود: آنفلوآنزای فوق حاد و سایر بیماری‌های واگیر دامی در پرندگان وجود دارد که اقدامات کنترلی و پیشگیرانه این اداره کل نقش مهمی ایفا می کند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش − سه =